Cavallo vs Mountain horse

Fick en kommentar av en tjej, som ville att jag skulle göra en utvärdering av mina stövlar Cavallo junior samt mina Mountain horse supreme high rider. Nu är det så att jag dock inte har kvar min Cavallo stövlar, det är däremot inte pga dom är dåliga på något sett eller så utan eftersom att jag använde dom väldigt mycket ett tag så fastnade tillslut min KL strumpa i dragkedjan och dragkedjan gick då sönder. Jag lämnade in dom på lagning, men redan innnan var dom tajta i vaderna, men lagom. Sen så var de så att det var höger stöveln som gick sönder -> de benet jag har mest muskler i. Och där jag lagade dom var inte dem bästa för dom gjorde stöveln ännu mindre så när jag fick tillbaka dom kunde jag inte längre rida med dom, då jag typ fick blodstopp i höger vaden. 

Cavallo Junior vs. Mountain horse supreme high rider

 

Cavallo Junior 

En helt underbar stövel, som är väldigt snygg, simpel och diskret. Väldigt bra stöd och grym kvalité. 
Själva passformen för foten är to die for. Aldrig testat en skönare stövel i foten, den liksom formade sig efter ens fot grymt bra. Cavallo junior stöveln är ju tjockare och mer rejält i skinnet än t.ex, high rider stöveln. Vissa gillar tunnt medans andra vill ha lite tjockare med mer stöd. Jag älskade mina cavallo stövlar väldigt mycket, ett plus är att benen såg väldigt smala ut i dom! Jag personligen tycker att dom är liiite mer åt dressyr hållet än vad high rider stöveln är. Men jag hade lätt kunnat köpa dom igen!
5/5 poäng av mig!
 


 
Mountain horse supreme high rider
En riktigt skön stövel från första minuterna, man behöver liksom inte "rida/gå" in den innan den blir skön som vissa. Dock fick jag ont utav att gå med den för mycket i hälsenan, kändes som att den "skar" in lite där. Men mina är lite förstora också. Väldigt mjuk och följsam stövel. Mer en hoppstövel, snygg men enkel design på den. 
Mina tappade ganske snabbt färgen där stigbygeln sitter och nöter och blev lite små grön i färgen just där, dock inget man lägger märke till men tråkigt med tanke på att priset på stöveln är ganska saftig! 
3/5 poäng av mig!
 
Utrustning | cavallo, mountain horse, poäng, ridstövlar, utvärdering | |
#1 - - Nina:

Åhh tack för din utvärdering, ska testa lite olika stövlar men intressant att höra om MH stöveln :o;)

Upp