Update från regniga Frillesås!

Fyfasiken vilket tråkigt väder det har varit/är. Känns inte alls som det är sommar.. Regnet bara öser ner här i Frillesås och har gjort det sedan förra veckan, innan helgen. isch. Inte precis det roligaste vädret att hitta på saker i. Man vill bara krypa ner i sängen till en film eller något annat roligt och bara mysa. Helt enkelt gå i regn ide.
.  .  .
Magge mår prima men är stel som en planka och kan tydligen inte riktigt galopp ombyte längre? Bara när han själv vill. Riktigt jobbig 'är han när han håller på så som han gör. Har inte varit jätte rolig att rida de senaste med äntligen idag kändes de bättre, dock efter att jag satt på honom en gummisnodd. Han är riktigt hård i munnen och "håller" i bettet så svänga honom får man helt enkelt typ bara gör genom vikt skänklar och en ordentlig vägvisning med tyglarna. Nej nu överdrev jag lite. Men nästa så faktiskt. Måste ta mig ut och rida ute nu har bara varit inne och i paddocken sen jag flyttade honom till Catarina. Dåligt av mig. idag fick han i alla fall ett rejält pass eftersom han skulle skos, dessutom med en ny hovslagare. Gick perfekt. Riktigt riktigt bra gick det, han bara stod där. Perfekt! (y) Dessutom har jag hunnit klippa svansen och manen vilket behövdes båda två, dock blev svansen i kortaste laget. Men det växer ut och dessutom blir hans svans en enda tova nu när det är geggigt och kerigt osv då den är så himla tjock.
.  .  .
Allmänt | |
Upp